lam17

Letná akadémia módy 2017

Najmladší módni návrhári na Slovensku chystajú originálnu kolekciu

42 mladých módnych návrhárov, 35 členný profesionálny tím, 5 dní a jedna noc intenzívnej práce, 140 metrov látok, 80 kilogramov rifloviny, 500 gombíkov a galantérnych komponentov, 16 kilometrov nití, 25 šijacích strojov a nemerateľné množstvo nadšenia radosti z práce. Toto všetko je pripravené na 3. ročník Letnej akadémie módy 2017, ktorá sa začína dnes 17.7. v priestoroch simulovaného dizajnérskeho ateliéru a krajčírskej dielne v galérii Satelit pri Slovenskom centre dizajnu.

lam8
Plán je ambiciózny: 42 detí vo veku od 8 do 17 rokov musia vytvoriť kolekciu 40-50ks modelov jednej kolekcie v rekordne krátkom čase. A okrem toho musia kolekciu nafotiť, predstaviť ju na módnej prehliadke a tiež ukázať na oficiálnej vernisáži v galérii, kde bude vystavená až do 31. 7. 2017. Odvážne, keďže na jednej kolekcii zvykne návrhár robiť aj 3-4 mesiace.
Slovak Fashion Council (SFC) toto leto prináša koncept detskej módnej akadémie už po tretí krát. Záujem je každý rok väčší a veľa detí sa prihlasuje opakovane. „LAM tvorí týždňový program, ktorý kopíruje reálny proces tvorby módnej kolekcie- od moodboardu po záverečnú prezentáciu kolekcie. Program vedú profesionáli z módy a umožňujú deťom autenticky spoznať podstatu tohto a súvisiacich povolaní v praktických úlohách.,“ hovorí Dana Kleinert, riaditeľka SFC. „Cieľom je formovať zdravý názor na módu. Ukázať rôzne formy kreativity v tomto segmente ako aj predstaviť reálne procesy tvorby kolekcie v spolupráci so súvisiacimi profesionálmi.“, dodáva.
SFC zo skúseností vie, že vzdelávanie je kľúčové, ak chceme, aby slovenská móda bola kvalitná a aby ju robili profesionáli. Mladú generáciu navyše ovplyvňuje pretlak informácií, a preto má forma týždňového vzdelávacieho programu priniesť objektívny program o svete módy, aby deti a teenagerov zorientoval a pomohol im objaviť či rozvinúť si svoj talent.

lam14
Program akadémie okrem praktickej častí tvorby odevov zahŕňajú aj prezentácie a aktivity na súvisiace témy. Deti si modely pripravia vo forme moodboardu a skíc, budú tvoriť aj základné marketingové návrhy od názvu kolekcie, cez popis až po koncept komunikácie v online prostredí. Na internet bude tohtoročná akadémia zameraná aj hlbšie, keďže tento svet je mladým najbližší. „Chceme deťom ukázať, ako internet využiť zaujímavo, zmysluplne a s konkrétnym cieľom. Aby vedeli, že online svet dokáže veľa dobrého, ak jeho nástroje používajú konštruktívne,“ vysvetľuje Dana Kleinert.
Dôležitou časťou na Akadémii je aj integrácia sluchovo postihnutých detí. SFC s Nadačným fondom Telekom pri nadácii Pontis chcú ukázať, že práve módny sektor je odvetvie, v ktorom sa môžu uplatniť aj s takýmto hendikepom. Kreativita nepozná hranice, a tak je to aj s nadšením a zápalom pre dobrú vec.
„Kvalita a profesionalita v programe a vo výsledkoch boli od začiatku našim dôležitým kritériom. Okrem zaujímavého týždňa počas letných prázdnin, sme chceli deti kreatívnou formou aj niečo naučiť. Preto sme si do tímu prizvali ďalších ľudí bez ktorých by to nešlo. Vďaka nim je výsledok vo finálnom katalógu porovnateľný s inými podobnými výstupmi z reálneho prostredia,“ hovorí programová manažérka Zuzana Bobiková z SFC.

lam5
V praktických úlohách bude tímy viesť módna návrhárka Zlatica Hujbertová a čerstvá absolventka módy na VŠVU Terézia Feňovčíková. Odborne konzultovať bude Dana Kleinert. Krajčírske remeslo si precvičí sedem mladých profesionálok, ktoré budú musieť zvládnuť plniť želania mladých módnych návrhárov. Tie zas bude odborne viesť nepočujúca excelentná krajčírka Anna Benčová. O celkovú organizáciu tábora sa budú starať aj ďalšie tri vychovávateľky zo školy pre deti so sluchovým postihnutím, pedagogičky a študentky z rôznych odborov.
Kolekciu profesionálne pre katalóg nafotí fotografka Petra Bošanská s modelkami z agentúry EXITMM.
Slovak Fashion Council vyjadruje nadšenie a vzrušenie z nového ročníka Letnej akadémie módy!
Za podporu a spoluprácu SFC ďakuje: Nadačnému fondu Telekom pri nadácii Pontis, Slovenskému centru dizajnu, agentúre Provocation Bureau a tlačiarni Devín, odevnej značke NOSENE, partnerom Curaprox a tiež módnemu online portálu ZOOT a tiež za podporu spoločnosti Siemens.

lam17