Odborná porota BFFA 2018

 

Druhý ročník BFFA prebiehal počas štvrtku 22.11.2018 v Pisztoryho paláci v kine Film Europe, kde sa stretla desaťčlenná odborná porota spolu s jednotlivými nominovanými na ocenenie. Každý z prítomných dostal slovo na predstavenie svojej tvorby a po premietaní nasledovala medzi autormi a porotou otvorená diskusia. Po prezentácií všetkých nominovaných filmov rozhodovala odborná porota na základe vopred určených kritérií, ktoré sa zameriavali nielen na umeleckú výpovednú hodnotu, ale taktiež na kvalitu a celkový koncept tvorcu, o víťazovi ocenenia Best Fashion Film Award 2018.

Martin Hradecký (contributor Vogue CS)

Narodil sa pred štyridsiatimi rokmi, žije v Prahe a s najväčšou pravdepodobnosťou v nej aj zomrie. Ako novinár sa špecializuje na kultúru a ostatné povznášajúce témy. Má rád dlhé romány, filmy, ktoré sa neboja byť iné, a hudbu, ktorá mu hrá aj v sne. Nemá rád banalitu, predvídateľnosť a hlúpych čitateľov.

Radomír Brhlík (LÁV)

Magazín LÁV oslovuje všetkých, ktorým je srdcu blízka tematická trilógia‚ body love soul. Ponúka priestor hodnotným témam, zjavom a kreáciám, ktoré rezonujú v spoločnosti. Pozitívnym zameraním a moderným dizajnom je svojbytným imprintovaným médiom podnetných posolstiev a inšpiratívnych počinov. Ideový obsah a kreatívnu formu má na svedomí Radomír Brhlík, zakladateľ a šéfredaktor. LÁV je s láskou vytváraný na Slovensku.

Zora Husarčíková (Fashion Live)

Zora Husarčíková vyštudovala kulturológiu a medzinárodné vzťahy. Momentálne pôsobí ako manažér podujatia Fashion LIVE!, kde sa spoločne s tímom venuje prípravám siedmeho ročníka podujatia a jeho sprievodným aktivitám.

Lucia Gertli (výkonná riaditeľka Film Europe Slovensko)

Lucia Gertli (47) vyštudovala estetiku a teóriu kultúry na FF UK a divadelnú vedu a dramaturgiu na VŠMU. Počas štúdia spolupracovala s magazínom Medzičasopis a Rádiom Ragtime. Po ukončení štúdia prešla v rôznych filmových spoločnostiach všetkými pozíciami produkcie až po vedúcu výroby. Viac ako dva roky bola osobnou tajomníčkou manželky prezidenta Slovenskej republiky, pani Emílie Kováčovej. Potom presedlala do reklamy a bola spolumajiteľkou jednej z prvých eventových agentúr Activity Promotion. Po narodení dvoch dcér sa venovala 7 rokov len rodine. Po materskej dovolenke si dopĺňala vzdelanie prácou pre americkú consultingovú spoločnosť. Roku 2012 nastúpila na pozíciu výkonnej riaditeľky pre slovenské teritórium do spoločnosti Film Europe, ktorá sa venuje distribúcii európskeho a festivalového filmu, organizuje filmové prehliadky Be2Can, Scandi a Crème de la Crème, prevádzkuje 3 televízne kanály a klubové Kino Film Europe v Pistoriho paláci v Bratislave.

Róbert Slovák

Róbert Slovák sa aktívne venuje reklame a komunikácii už viac ako 20 rokov. Narodil sa v Rimavskej Sobote, študoval na Škole úžitkového výtvarníctva v Košiciach a dnes žije a pracuje v Bratislave.

V roku 2004 s priateľmi založil reklamnú agentúru Respect APP, päť rokov bol prezidentom združenia tvorivých pracovníkov v reklame, Art Director Club, neskôr bol členom boardu európskeho ADC. Dnes je prezidentom Klubu reklamných agentúr Slovenska, ktorý združuje top agentúry na trhu, a pôsobí aj v Arbitrážnej komisii a prezídiu Rady pre reklamu.

Okrem klasických komerčných aktivít (pre Kaufland, PSS, či Tento) sa venuje mnohým spoločensky zodpovedným kampaniam na podporu znevýhodnených skupín či ľudí so zdravotnými problémami (Úsmev ako dar, Výzva k ľudskosti či Chuť žiť). Po záštitou prezidenta SR Andreja Kisku spoluzakladal medzinárodnú databázu charitatívnych projektov GOODEAS.org.

Róbert je držiteľom množstva slovenských a zahraničných ocenení za kreativitu. Vo voľnom čase produkuje videoklipy (PPE, Polemic, Andrea Bučko) a filmy (Prvý slovenský horor, La Dolce Morte).

Zuzana Šidlíková

Zuzana Šidlíková vyštudovala Vedu o výtvarnom umení na Filozofickej fakulte univerzity Komenského a Odevný dizajn na Vysokej škole výtvarných umení. V roku 2010 získala doktorát na VŠVU v Bratislave, kde sa neskôr venovala výskumnej a pedagogickej činnosti. Od roku 2016 pracuje ako kurátorka módy a textilu v Slovenskom múzeu dizajnu. Je autorkou kníh Móda na Slovensku v medzivojnovom období (2011), Textilná tvorba a dizajn v 20. a 21. storočí (2013), Stratená mÓDA – Odevná kultúra na Slovensku v rokoch 1945 – 1989 (2016), a spoluautorkou knihy Móda na Slovensku, stručné dejiny odievania (2014).

Marika Beňadik Majorová

Pôvodným zameraním copywriter, idea maker, od 2009 spolumajiteľka kreatívneho štúdia Gunpowder, režisérka v Gunpowder directors, blogerka, fotografka, zakladateľka Kapsula pop up štúdia.

Katarína Král

Katarína Král je zakladateľkou najväčšieho československého obchodu s lokálnou módou. Pracuje v móde viac ako 10 rokov. Pôvodne bola marketingovou riaditeľkou pre strednú a severnú Európu pre reťazec Marks&Spencer. Okrem retailu má za sebou skúsenosti s vlastnou tvorbou a značkou. Spolu s designérom Pavlem Brejchou sa prezentovala na Mercedes Benz Prague Fashion Week, kde získali short list v kategórii odevná tvorba v súťaži Czech Grand Design.  Katarína je taktiež spoluzakladateľkou portálu Fashionmap.cz, najväčšieho portálu o lokálnej a udržateľnej móde v Českej republike a na Slovensku, a spoluautorkou projektu LOCAL ICONS na podporu lokálneho módneho priemyslu.

Eva Babitzová

Eva Babitzová je topmanažérka, ktorá strávila roky kariéry v mediálnej branži – ako marketingová riaditeľka bola napríklad pri zrode značiek SME a Rádio Expres (roky potom viedla túto najúspešnejšiu stanicu na trhu). Vyskúšala si neúspešne politiku aby sa vrátila do sveta manažmentu. Dnes sa venuje consultingu, je majiteľkou spoločnosti Kukua Factory.

Milada Halová

Ako riaditeľka odboru komunikácie a stratégie značiek Tatra banka a Raiffeisen banky zastrešovala všetky segmenty banky – mass retail, študent, premium aj private banking, malé, stredné, aj veľké firmy. Medzi hlavné oblasti jej zodpovednosti patria externá a in- terná komunikácia, sponzoring, eventy, CSR a PR aktivity, kompletná online stratégia, ako aj otváranie nových pobočiek. Pred riadením odboru 4 roky viedla Nadáciu Tatra banky, kde mala na starosti jej programovú aj komunikačnú stratégiu a ideové smerovanie Ceny Na- dácie Tatra banky za umenie. Strategicky zastrešovala dve bankové značky a podieľala sa na tvorbe stratégií oboch značiek do roku 2020. Aktuálne je na materskej dovolenke s dcérou Milou a pôsobí ako riaditeľka projektu Cena Nadácie Tatra banky za umenie. Je členkou Správnej rady Nadácie Tatra banky.